Tanis Confectionery, een familiebedrijf dat wereldwijd furore maakte, besloot halverwege de jaren ’90 om zich toe te leggen op de productie van procesinstallaties voor de snoepindustrie. Inmiddels is Tanis uitgegroeid tot dé totaalleverancier van complete productielijnen. Honderden snoepfabrieken maken gebruik van hun hightech machines die op basis van de wensen en eisen van de klant worden ontwikkeld en gebouwd. Bij Tanis Confectionery werken zo’n 220 mensen –verdeeld over de vestigingen in Oosterhout en Sydney- waarvan ruim 60 op de engineeringafdeling.
Creative Skills werd gevraagd om een concept en campagne te ontwikkelen, waarmee niet alleen de totaaloplossingen die Tanis Confectionery voor de snoepindustrie in huis heeft, onder de aandacht van (potentiële) klanten en relaties kunnen worden gebracht. Maar vooral ook het gegeven dat Tanis ‘een sterke samenwerking’ als de basis voor succes ziet en dus –vanaf het eerste idee- graag meedenkt met klanten. Die gedurende het proces in het Innovation Center in Oosterhout kunnen ervaren hoe hun nieuwe snoepje gemaakt kan gaan worden, eruit kan komen te zien en zal gaan smaken.
Voor de nieuwe campagne ontwikkelden we het concept ‘Let’s create together’. Dit concept integreerden wij in de volledig nieuwe brochurelijn waarin de verschilende, specifieke oplossingen per productcategorie worden uiteengezet en gevisualiseerd. Daarnaast is het concept doorgevoerd in de corporate website. En in beurscommunicatie en persoonlijke uitnodigingen voor grote internationale beurzen. Zo ontvingen klanten via e-mailmarketing bijvoorbeeld een ‘Let’s create together-uitnodiging’ voor een standbezoek tijdens Interpack.
‘Let’s create together’ heeft Tanis en haar klanten dichter bij elkaar gebracht en de drive om samen voor het beste resultaat te gaan aanzienlijk versterkt. Bekijk enkele uitwerkingen van het concept hieronder.
Het ontwerp is opgefrist met duidelijke vormen en kleurcodes.
Elk Tanis product zijn eigen frisse kleur.
Beurzen zijn belangrijke momenten voor Tanis. Tijdens één van die beurzen waren de nieuwe machines te zien en werd ook het nieuwe concept getoond. Per e-mailmarketing zijn klanten uitgenodigd voor hun stand op Interpack.